logo

يا من سحرك جملت دنياناLate Mahmoud Abdel Aziz
وبالأنغام أطربت قلوبنا
يا ما غناك أجج أفراحنا
اليوم رحيلك جاء فإبكاءنا
يا من لميت كل مشاربنا
وفي حب غناك توحدنا
بعد ما السياسة فرقتنا
كان( في مدينة جوبا )تطربنا
وحتظل خالدة في ذاكرتنا
يا محمود يا من أطربنا
برحليك إزدادت أحزانا
كان الوحدة في غناك جاذبنا
وبعدك لا نعرف كيف سيكون حالنا؟
بس من الله نقبل قدرنا
فحبه ليك اكبر من حبنا
وكان المنية اصطفاك مننا
لله نقدم حمدا ليصبرنا
فهو الواضع حد لأجلنا
وللفناء كل واحد مننا
وقت اليوم يجي يشلنا
لكن الفرقة صعب علينا
فسال الدموع من عيوننا
ومرق من الجوف صراخنا
محمودا رحل عن دنيانا
وألم فراقه حرق جوفنا
ليلهم الله بالصبر أفئدتنا
من الله الخالق جيئنا
واليه سبحانه رجوعنا

ا.جالفان سامسون
17/01/2013